Numărul unic 1911 pentru raportarea incidentele de securitate cibernetică a fost lansat

Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) a lansat un call center național pentru incidentele de securitate cibernetică, apelabil din orice rețea la numărul unic 1911.

Această activitate va îmbunătăți infrastructura de comunicații a CERT-RO, adăugând o componentă de Call Center pentru preluare telefonică a notificărilor privind incidente se securitate cibernetică.

Primul nivel al call center-ului este cel de suport, asistenţă şi triaj – mesajul celui care sună este receptat şi se face un ticket cu informaţii specifice. La nivelul 2, informaţiile furnizate de cel care sună sunt analizate, iar pe baza lor apelanții primesc indicaţii privind coordonarea incidentului de securitate cibernetică, iar acestea se transformă într-o alertă de securitate cibernetică, utilă celor care pot fi victime ale aceluiaşi incident.

Practic, dacă ați descoperit site-uri false cu bilete de avion sau la diverse concerte, scam, suport tehnic fals, mail-uri de amenintare, vouchere si oferte false, etc. puteți apela numărul 1911.

Operatorii constată dacă este un incident de securitate cibernetică și vă vor oferi sfaturi despre ceea ce ar trebui să faceți în acel caz. Pentru analize mai amănunțite se transmit datele către departamentul tehnic iar dacă se constată că s-au suferit pagube materiale veți fi direcționați și către bancă și cea mai apropiată secție de poliție.

Call Center-ul va fi disponibil tuturor cetățenilor şi organizațiilor publice și private din România, pentru a raporta incidente de securitate cibernetică, în mod gratuit și fără întrerupere (24/7).

Sursa: www.cert.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: