Dacia a anunțat oficial intrarea propulsiei hibride în gamă la începutul anului viitor
Marca românească Dacia a anunțat modelele cu care se va prezenta la salonul auto de la Paris. Printre exponate se va afla și un „demonstrator al motorului hybrid 140”.
În anunțul Dacia cu privire la exponatele care vor fi prezente la standul mărcii la Mondial de l`Auto, eveniment care se desfășoară între 17 și 23 octombrie, oficialii mărcii au strecurat și informația conform căreia la stand se va afla „un demonstrator al motorului hybrid 140. Această motorizare își va face apariția în premieră în gama Dacia pe modelul Jogger”.
Lionel Jaillet, director de Performanță Produs al mărcii Dacia, a declarat pentru Profit.ro, în cadrul evenimentului de prezentare Dacia Manifesto, de la Paris, că programul viitorului Jogger hibrid va începe doar în 2023. Până atunci însă, la salonul Mondial de l’Automobile din luna octombrie, de la Paris, Dacia va expune în cadrul standului propriu motorul hibrid ce a fost dezvoltat pe baza celui existent pe modelul Clio, dar adaptat pentru Dacia.
„Nu vom avea Jogger hibrid la Paris, dar vom expune motorul ce se va regăsi pe acest model. Pot să vă spun că am participat la testele cu noua motorizare și mașina este extraordinară, se comportă foarte bine. Va fi cel mai ieftin automobil de familie hibrid de pe piață”, a precizat Lionel Jaillet.
Primele date tehnice ale lui Jogger HEV
Viitorul motor hibrid ce va fi oferit de Dacia pe Jogger, începând din 2023, este o combinație între un motor de 1.6 litri benzină și două motoare electrice, unul folosit pentru propulsie, celălalt ca alternator, acestea fiind însoțite de o cutie multi-mode automată.
Sistemul permite comutarea automată între rularea electrică și cea pe benzină, iar recuperarea energiei se face în etapa de decelerare, la ridicarea piciorului de pe accelerație. Startul motorului se face doar electric, lucru care contribuie esențial la reducerea consumului.
Bateria folosită pentru rulare și recuperarea energiei va avea 1.2 kWh, cu o tensiune de 230 volți și va permite rularea în regim electric aproximativ 40 km.
Foto: profit.ro