Sindicatul EUROPOL: “Autospeciale de poliție noi, cu airbag-uri nefuncționale!” Cum răspunde Automobile Dacia
- Un accident rutier în care a fost implicată o autospecială de poliție a avut loc joi, 8 iulie, pe drumul european E85 pe raza localității Vadu Moldovei din județul Suceava.
- Sindicaliștii de la EUROPOL spun că mașinile de poliție ar trebui să aibă protecție suplimentară.
Joi, 8 iulie, mai multe autospeciale de poliție de la Poliția Municipiului Roman se deplasau către penitenciarul Suceava iar în localitatea Vadu Moldovei, un autoturism condus de o femeie în vârstă de 21 de ani, care circula din sens opus, a virat la stânga fără să se asigure și a intrat în coliziune cu prima mașină din convoiul de poliție.
În accident au fost răniți doi polițiști care se aflau pe bancheta din spate. Aceștia au primit îngrijiri medicale la fața locului fără a fi necesară transportarea lor la spital.

Sindicaliștii de la EUROPOL afirmă că autospeciala de poliție nu oferă nicio protecție, iar airbag-urile nu s-au deschis:
“Imaginile cu autospeciala arată în mod clar că nu oferă nicio protecție, iar airbag-urile ”au uitat” să se deschidă, ceea ce demonstrează faptul că verificările tehnice ale autospecialelor de poliție lipsesc cu desăvârșire și oricând un incident similar se poate transforma într-o tragedie. Colegii noștri, care purtau centura de siguranță la momentul producerii împactului, s-au ales în urma accidentului cu niște contuzii, neavând nevoie de îngrijiri medicale.“
Polițiștii din cadrul Sindicatului EUROPOL afirmă că un accident asemănător a a vut loc și în județul Mureș. O mașină de poliție, cu doar 2000 de kilometri la bord, a fost implicată într-un eveniment rutier și nici în acest caz, airbag-urile nu s-au deschis.

“[…] de data aceasta vorbim despre două autoturisme din cadrul IPJ Mureș, un Duster și un Logan, care s-au aflat în aceeași situație. Dusterul din imagine are puțin peste 2000 km la bord.Cu toate că impactul a fost puternic, airbag-urile celor două „autospeciale” nu s-au declanșat. Colegii noștri au fost expuși astfel riscului de vătămare. Am cerut în acest sens explicații conducerii Poliției Române, apreciind că este necesar să fie sesizat producătorul și să fie efectuate verificări suplimentare pe zona de siguranță a acestor autoturisme.“
În urma solicitării stiripiatraneamt.ro, reprezentanții Dacia Automobile au transmis că până astăzi, producătorul autovehiculelor nu a fost informat că airbagurile mașinilor implicate în accidente nu s-au deschis, deci se poate concluziona ca până în momentul de față nu sunt suspiciuni privind eventualele defecțiuni ale vehiculului.
Direcția Comunicare Dacia:
“În conformitate cu prevederile Carnetului de garanție Dacia, „În cazul producerii de accidente pentru care există suspiciuni că ar fi fost provocate de unele defecțiuni de fabricație, clientul este obligat să anunțe imediat Constructorul/ Vânzătorul sau o unitate service autorizată DACIA, fără a interveni la autovehicul, în scopul constatării cauzelor care au determinat defecțiunea.
Acest lucru nu s-a întâmplat, de unde se poate concluziona ca până în momentul de față nu sunt suspiciuni privind eventualele defecțiuni ale vehiculului.
Pentru a putea emite un punct de vedere in cunoștință de cauza este necesară expertizarea tehnica, prealabila, a vehiculului vizat.
In practica diversele elemente pirotehnice (pretensionatori, perne airbag) sunt pilotate in funcție de severitatea impactului.
Astfel, putem întâlni mai multe situații:
- Niciun element pirotehnic nu este declanșat;
- Doar o parte din elementele pirotehnice sunt declanșate (exemplu: doar pretensionatori; doar pretensionatori si perne airbag frontale);
- Toate elementele pirotehnice sunt declanșate;
Din fotografiile disponibile in articol se poate observa că nu exista deformări ale habitaclului (stâlpii din fata ai caroseriei, parbrizul si montanții săi sunt intacți) specifice unor decelerații care pot genera declanșarea pernelor airbag.“