Primăria Piatra Neamț – o instituție deschisă pentru dialogul cu cetățenii orașului

Dialogul cu cetățenii, implicarea lor în viața comunității și în procesul decizional reprezintă principii care stau la baza guvernării locale.

Peste 2000 de pietreni au fost primiți în audiență, în actualul mandat, de către conducerea primăriei. Însă administrația locală din Piatra-Neamț  a dezvoltat în ultimii ani și mijloace alternative, moderne de comunicare cu cetățenii. Astfel, audiențele online suținute periodic de primarul Dragos Chitic s-au bucurat de un număr foarte mare de persoane intersate să intre în dialog direct cu primarul lor, să facă sugestii și sesizări, precum și să adreseze întrebări, la care au primit răspunsuri și informații direct de la edilul orașului. În medie, impactul afisat de facebook pentru audiențele on-line a fost de 25.000 de persoane pe fiecare sesiune, ceea ce denotă interesul crescut al pietrenilor pentru dialog și implicare în viața comunității.

Un alt canal de informare a fost dezvoltat prin aplicația Piatra Neamț City App, prin intermediul căreia pietrenii pot raporta diverse probleme și incidente din oraș. De la lansarea aplicației, în urmă cu 2 ani, au fost raportate peste 550 de incidente.

De asemenea, în cadrul aplicației a fost dezvoltat și un ghid turistic digital destinat turiștilor și operatorilor economici în domeniu.

În afara acestor  modalități de comunicare, atât primarul Dragoș Chitic, cât și viceprimarul Bogdan Gavrilescu au fost prezenti periodic pe teren, în fiecare cartier al orașului, stând de vorbă la fața locului cu cetățenii care își doreau rezolvarea unor probleme edilitare.

Dragoș Chitic, primarul municipiului Piatra Neamț:

„Deschiderea primăriei către cetățenii orașului a reprezentat  o prioritate încă din prima zi a mandatului meu de primar. Sunt zilnic zeci de pietreni care se adresează primăriei prin serviciul de audiențe, cât și multe persoane care îmi scriu în online sau cu care mă întâlnesc. Îi ascult pe fiecare în parte, le ofer informațiile care îi interesează și mă străduiesc să le rezolv problemele.  Respectul față de cetățeni constă și în a-i asculta pe fiecare  în mod direct și a  le oferi soluțiile optime la problemele pe care le semnalează. Oamenii trebuie să simtă în primarul lor un partener de încredere la care pot apela ori de câte ori au o problemă. Asta înseamnă normalitate în administrație, iar dorința noastră este să dezvoltăm permanent dialogul cu pietrenii și căile de comunicare pe care le pot folosi”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat: