Legea care prevede că în creșe pot merge copii de la 0 luni la 3 ani, promulgată de președintele Iohannis

Legea prevede ca toate creșele existente, publice sau private, inclusiv cele care rămân la consiliile locale, pentru că trecerea acestora la Ministerul Educației este opțională pentru fiecare autoritate locală, să devină acreditate „prin efectul legii”. Acreditarea este sinonimă cu primirea finanțării de 15.000 de lei/copil antepreșcolar/an și cu faptul că aceste creșe nu mai trebuie să îndeplinească rigorile cerute de ARACIP – Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar, în acest domeniu. Cele care se înființează după apariția acestei legi vor fi obligate să treacă prin procesul de autorizare și apoi acreditare.

Legea introduce grupe și la creșă, ca la grădiniță, coboară vârsta preșcolarilor care pot fi înscriși până la cea a unui nou-născut – 0 luni, față de 11 luni cât prevăzuse Ministerul Educației, și totodată majorează semnificativ numărul de copii care pot fi înscriși în aceste noi grupe.

Concret, înainte se puteau înscrie copiii cu vârste între 11 luni și 3 ani, acum grupa de vârstă acceptată este 0 luni – 3 ani, împărțirea nemaifiind într-o singură grupă cu 7 copii, în medie, dar nu mai mult de 9 și nu mai puțin de 5, ci în felul următor:

  • grupa mică: 7 copii, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 9;
  • grupa mijlocie: 12 copii, dar nu mai puţin de 8 şi nu mai mult de 15;
  • grupa mare: 12 copii, dar nu mai puţin de 8 şi nu mai mult de 20.

Asigurarea personalului necesar desfăşurării educaţiei antepreşcolare, didactic, nedidactic şi auxiliar, se face de către Ministerul Educaţiei, cu respectarea standardelor de calitate şi a legislaţiei în vigoare, mai prevede actul normativ.

Legea va intra în vigoare după publicarea în Monitorul Oficial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close