Studiul de fezabilitate al Autostrăzii A8 Târgu Mureș – Târgu Neamț a fost respins

Studiul de fezabilitate al Autostrăzii Unirii a fost respins marți, 31 august, de către CNAIR.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a solicitat prestatorului completarea/revizuirea documentaţiei transmise pentru Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ în cel mai scurt timp posibil, astfel încât finanţarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile să nu fie pusă în pericol, a anunţat marţi compania.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere:

Astăzi, 31.08.2021, la sediul CNAIR, a avut loc şedinţa săptămânală de progres pentru proiectele de investiţii derulate în regiunea Moldova, în cadrul căreia, pentru obiectivul Autostrada Târgu Mureş – Târgu Neamţ, reprezentanţii Companiei au solicitat Prestatorului completarea/revizuirea documentaţiei transmise în cel mai scurt timp posibil, astfel încât finanţarea acestui obiectiv din fonduri europene nerambursabile să nu fie pusă în pericol. Având în vedere propunerea finanţării segmentelor de capăt prin PNRR, pentru accelerare, s-a decis împărţirea autostrăzii pe tronsoane, astfel încât acestea să poată fi promovate prin contracte de tip proiectare şi execuţie.”

Pentru aceste segmente, studiul geotehnic este avizat în cadrul CNAIR, urmând ca Prestatorul să retransmită Studiul de Fezabilitate revizuit până la finele lunii octombrie.

Termenul estimat de obţinere a Acordului de mediu pentru secţiunile propuse a fi finanţate prin PNRR este luna martie 2022, iar pentru sectorul montan, luna iulie 2022.

Conform CNAIR, Prestatorul a înaintat livrabilul Studiul de fezabilitate, încadrându-se în termenul contractual, respectiv data de 9 august 2021.

“În vederea asigurării unui nivel ridicat de calitate pentru Studiul de Fezabilitate, care să corespundă rigorilor de finanţare specifice accesării finanţării din Fonduri Europene Nerambursabile, CNAIR SA a mobilizat resurse importante pentru analizarea livrabilului transmis, identificând şi elaborând observaţii/clarificări atât din punct de vedere cantitativ, cât şi calitativ, care au fost înaintate Prestatorului în data de 30.08.2021“, se precizează în comunicatul companiei de drumuri.

Totodată, potrivit reprezentanţilor CNAIR, pentru zona montană este necesară finalizarea investigaţiilor geotehnice care vor sta la baza fundamentării soluţiilor tehnice propuse, cât şi o reanalizare a soluţiilor prezentate în cadrul documentaţiei transmise.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

%d blogeri au apreciat:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close